Hallo! Wij (groep 5\6 A) zijn bezig met een Blink project: Stadsmakers. We moeten een stad van de toekomst gaan ontwerpen. Je mag helemaal zelf weten hoe die stad eruit gaat zien, maar er zijn wel een paar eisen die in je stad moeten komen. Dit zijn er een paar: er moet (openbaar) vervoer in de stad komen, je moet een 3D maquette bouwen, er moet iets uit de middeleeuwen in zitten en voorzieningen zoals winkels en scholen. Die opdracht ga je in groepjes doen. Wij hebben eerst lessen gekregen, over de middeleeuwen, over slim vervoer en over architectuur. Er komt namelijk een architect langs. Ik hoop dat we daardoor veel meer weten om onze stad van de toekomst te gaan ontwerpen. Zoals ik al zei mogen we zelf weten wat voor stad we maken, je kan een duurzame of vervuilende, kleurrijke of grijze en meer woningen of meer natuur.
Geschreven door: Lilou
Voor het thema stadsmakers moesten we een stad ontwerpen van de toekomst. Er moest gedacht worden aan vervoer, voorzieningen en woningen. Een groepje had zelfs een stad op het water gemaakt met een Mac drijf! Ze waren allemaal super mooi. Iedereen had zijn eigen taak. Wij vonden het leuk, want we konden heel veel knutselen. En ook leuk was dat iedereen hele verschillende steden had geknutseld. Op het einde hadden we nog gestemd welke stad het mooiste is geworden. Het groepje van Valerie, Jort, Tijl, Evita en Philine had gewonnen. Zij hadden ook een mooie PowerPoint presentatie bij hun stad gemaakt.
Groetjes,
Imme & Doris (groep 5/6C)
Het wapenschild.
We hebben met Blink het over schilden gehad.
Vroeger had elke stad zijn eigen wapenschild.
De meester had daar veel verhalen over verteld.
Elk wapenschild ziet er anders uit.
Op mijn schild staan een hond en paarden.
De hond is de koning en de paarden werken voor de hond.
Op een schild mag je zelf kiezen wat je er op zet.
Wat belangrijk is, zet je er op.
Er waren vroeger heel veel verschillende schilden.
Geschreven door: 5/6B
Blink Aardse extremen
Hoi allemaal,
Wij zijn Maud en Zümra. We zitten in groep 5. We hebben gewerkt aan Blink. Eerst gingen we lessen volgen. We werden ingedeeld in groepen vulkaan, aardbeving of tornado. Wij zaten in vulkaan en aardbeving (Maud in vulkaan en Zümra in aardbeving). Toen moesten we een poster maken en een werkstuk (bouwen). We mochten een PowerPoint maken. En moesten het presenteren voor de klas. We kregen een blaadje mee want we hadden binnenkort een toets over Blink.